Köp- och Leveransvillkor

PRISER
Samtliga priser är angivna i Svenska Kronor (SEK), inklusive moms.

BETALNINGSALTERNATIV Bankgiro: 5955-9716
Swish: 123 196 2661
Märk betalningen med namn & ordernr.

Vi accepterar betal- eller kreditkort som är kopplade till Visa, MasterCard samt American Express.

Fakturabetalning med Klarna
Om du väljer att betala med Klarna, klicka in HÄR för att läsa mer om Klarnas köpvillkor. När du väljer att betala med faktura tillkommer en fakturaavgift på 29 kronor.

KÖPVILKOR
Varan tillhör DIS Inredning tills full betalning erhållits. 
Ansvaret för varan övergår till kunden när den slutbetalats och utlämnats. 

Ångerrätt 
Vid köp av lagervaror gäller öppet köp och bytesrätt i 7 dagar mot uppvisande av kvitto. Vid ev retur ska varan vara i nyskick samt i originalemballage. När ni utnyttjar ångerrätten står ni som kund för att frakta tillbaka varan till uthämtningsplats.. 
DIS är inte ansvariga för eventuella transportskador vid returförsändelse.

När det gäller beställningsvaror/ordervaror eller nedsatta varor gäller ej öppet köp/ångerrätt.

Vid order har ni rätt att häva ert köp inom 2 arbetsdagar efter att handpenning lagts och ni får då handpenningen i retur. Om ni skulle vilja häva ert köp senare än dessa 2 dagar förlorar ni er handpenning. Observera att erlagd handpenning inte kan föras över till annan vara.

Reklamationer 
Vid reklamation kontakta DIS omgående på office@disinredning.se Bifoga tydliga bilder på den felaktiga varan samt uppge ert ordernummer. 

Transportskador 
VIKTIGT! Var noga med att kontrollera varorna för eventuella skador när ni tar emot leveransen, alt hämtar er vara på vårt lager. För att varor med synliga, yttre transportskador ska kunna reklameras, måste skadorna ha noterats på er fraktsedel från fraktbolaget i samband med kvittens. Be chaufför eller personal på lagret att notera skadan och signera. 

Vid transportskador, kontakta office@disinredning.se omgående. 
Bifoga i mail tydliga bilder på skadan samt på eventuellt skadat emballage. Uppge även ditt ordernummer. För att vi ska kunna reklamera skadan gentemot vår transportör behöver vi anmäla transportskadan till denne inom 3 dagar. 

I de fall varan inte transporteras med vår transportör MTM, övergår ansvaret för varan till kunden. Varor måste därför ha synats innan de tas från lagret/butiken. Fraktskador kan inte anmälas vid egentransport. 

LEVERANSALTERNATIV
När slutbetalning är erlagd och varan finns på lagret meddelar vi er. Vi avtalar då om ni själv ska hämta varan på vårt hämtlager alternativt boka en utkörning inom 2 veckor. 

Önskar man lagerhålla sina möbler utöver dessa 2 veckor erbjuder vi lagerplats mot en avgift på 250 kr i veckan/m3.

1. FRAKT MED INBÄRNING 1 PERSON 
Stockholms innerstad 690 SEK / Närförort 890 SEK 

2. FRAKT MED INBÄRNING 2 PERSONER 
Stockholms innerstad 1 100 SEK / Närförort 1 300 SEK 

3. FÖR FRAKTER UTANFÖR DESSA OMRÅDEN 
– kontakta DIS för prisuppgift 

Vid frakt av ovanligt tunga varor (över 80 kilo) tillkommer en extra kostnad på 1 000 SEK.
Ni meddelas om eventuella extra kostnader vid bokning av er frakt. 
För avemballering och montering av era möbler tillkommer en kostnad på 1 000 SEK.
De tar också med sig emballaget. 

Vid frakt utanför Stockholm alt. utanför Sverige gäller normalt frakt till dörren, dvs inte montering och avemballering. Kontakta DIS för mer info. 

4. HÄMTA SJÄLV PÅ DIS HÄMTLAGER: 
MTM AB-DIS

Så fort era varor finns klara för hämtning kontaktar vi er. 
Avsyna era varor vid hämtning! 
Skador som uppkommer efter hämtning kan inte reklameras. 

HÄMTLAGRET 
MTM AB 
Frihamnsgatan 54, Magasin 6, 115 56 Stockholm 
info@mtmab.se 
+46 (0)8 660 12 13
Öppet vardagar 08.00 – 16.00,  torsdagar 08.00 – 19.00

När era varor är slutbetalda meddelar DIS MTM om varorna skall hämtas eller levereras till kund. Vid frågor angående er utkörning/hämtning kontaktar ni därefter MTM. 

LEVERANSTID (INOM SVERIGE)
Lagervaror – varor som vi har i lager för omedelbar leverans. 
Leveransen sker vanligtvis inom 2 veckor. 
Vid perioder då MTM har ovanligt många körningar kan det ta längre tid att få varorna utkörda. I så fall meddelas ni så fort vi behandlat er order. 

Beställningsvaror – varor som inte är lagervaror räknas som beställningsvaror. 
Alla leveranstider för beställningsvaror som anges är ungefärliga. Vi meddelar er om leveranstiden av någon anledning skulle bli längre än beräknad. Vi samarbetar med många internationella leverantörer där leveranstiden kan påverkas av väder, religiösa högtider och andra  faktorer/omständigheter. 
Om ni beställer flera varor med olika lång leveranstid väljer ni om ni vill ha alla varor skickade i samma sändning. Om ni önskar delleverans tillkommer extra utkörningsavgift. 

VI FRAKTAR TILL HELA VÄRLDEN TILL SJÄLVKOSTNADSPRIS 
Minsta köp 3 000 SEK 

Dessa bestämmelser gäller vid försäljning för enskilt bruk. Följande bestämmelser anknyter till och kompletteras av konsumentköplagen (KKL SFS 1190:932).