KÖP & LEVERANSVILLKOR


LEVERANSVILLKOR

Leveransalternativ
Då slutbetalning är erlagd och varan finns på lagret ber vi kunden att hämta
sina varor på vårt hämtlager alternativt boka en utkörning inom 2 veckor.
Innan varor hämtas/levereras skall de vara slutbetalda hos DIS.
Önskar man lagerhålla sina möbler en längre tid erbjuder vi lagerplats mot en avgift på 250 kr i veckan/m3.

1. FRAKT MED INBÄRNING 2 PERSONER
- STÖRRE MÖBLER SKER TISDAGAR.
Bokas senast lördag. Stockholms innerstad 1450kr, Närförort 1850kr.
2. FRAKT MED INBÄRNING 1 PERSON
- MINDRE MÖBLER SKER TORSDAGAR.
Bokas senast tisdag. Stockholms innerstad 900kr, Närförort 1200kr.
3. FÖR FRAKTER UTANFÖR DESSA OMRÅDEN
- KONTAKTA DIS FÖR PRISUPPGIFT.

Vid frakt av ovanligt tunga varor kan en extra kostnad tillkomma.
Om du inte har möjlighet att ta emot dina varor inom ett par veckor,
kan även en extra kostnad tillkomma för den lagerplats dina varor tar upp.
Du meddelas om eventuella extra kostnader vid bokning av din frakt. Vid utkörning bär Stadsbudskontoret in, avemballerar och monterar dina möbler.
De tar också med sig emballaget.
Vid frakt utanför Stockholm alt. utanför Sverige gäller normalt frakt till dörren, d.v.s. inte montering och avemballering. Kontakta DIS för mer info.

4. HÄMTA SJÄLV PÅ DIS HÄMTLAGER
– STADSBUDSKONTORET I SKOGÅS.
Så fort dina varor finns klara för hämtning kontaktar vi dig. Avsyna dina varor vid hämtning! Skador som uppkommer efter hämtning kan inte reklameras.

HÄMTLAGRETS ADRESS OCH ÖPPETTIDER:
Stadsbudskontoret
Lyftkransvägen 16, 142 50 Skogås
Mail: dis@stadsbudskontoret.eu
Telefon: 08 12131357 eller 08 6450440
Öppet vardagar 8.00 – 16.00, (Lunchstängt 12.00 – 13.00)

Obs! Ring minst 1 timme innan du åker till lagret. De vill på lagret hinna förbereda för din hämtning.

Då dina varor är slutbetalda meddelar DIS Stadsbudskontoret om varorna skall hämtas/fraktas till kund. Vid frågor angående din utkörning/hämtning kontaktar du därefter Stadsbudskontoret.

Leveranstid (inom Sverige)
Lagervaror – varor som vi har i lager för omedelbar leverans. Leveransen sker vanligtvis inom 2 veckor. Vid perioder då Stadsbudskontoret har ovanligt många körningar kan det ta längre tid att få varorna utkörda. Du meddelas i så fall så snart vi behandlat din order.
Beställningsvaror – varor som inte är lagervaror, räknas som beställningsvaror. Alla leveranstider för beställningsvaror som anges är ungefärliga. Vi meddelar dig om leveranstiden av någon anledning skulle bli längre än beräknad. Vi samarbetar med många internationella leverantörer där leveranstiden kan bli påverkad av väder, religiösa högtider och andra påverkande faktorer/omständigheter. Om du beställer flera varor med olika lång leveranstid väljer du om du vill ha alla varor skickade i samma sändning. Om du önskar delleverans, kontakta DIS. Extra utkörningsavgift tillkommer.
 
VI FRAKTAR TILL HELA VÄRLDEN TILL SJÄLVKOSTNADSPRIS!
MINSTA KÖP 3000 KR.

Dessa bestämmelser gäller vid försäljning för enskilt bruk.
Följande bestämmelser anknyter till och kompletteras av konsumentköplagen (KKL SFS 1190:932).

KÖPVILLKOR
Varan tillhör DIS Inredning tills full betalning erhållits. Ansvaret för varan övergår till kunden när den slutbetalats och utlämnats.

Ångerrätt
Vid köp av lagervaror gäller öppet köp/bytesrätt i 7 dagar mot uppvisande av kvitto. Varan ska vara i samma skick som när du fick den, i originalemballage. När du utnyttjar ångerrätten står du som kund för att frakta tillbaka varan dit den hämtades. DIS är inte ansvariga för eventuella transportskador vid returförsändelse, skicka därför retur väl emballerat om varan måste skickas. När det gäller beställningsvaror/ordervaror, beställd vara reserverad till dig eller nedsatta varor gäller inte öppet köp/ångerrätt.

Vid order har du rätt att häva ditt köp inom 2 arbetsdagar efter att handpenning lagts och du får då handpenningen tillbaka. Om du skulle vilja häva ditt köp senare förlorar du din handpenning. Observera att erlagd handpenning inte kan föras över till annan vara.

Reklamationer
Kontakta DIS omgående på office@disinredning.se och bifoga tydliga bilder på den felaktiga varan samt uppge ditt ordernummer.

Transportskador
Viktigt: Var noga med att kontrollera varorna för eventuella skador när du tar emot leveransen, alt när du hämtar din vara på vårt lager. För att varor med synliga, yttre transportskador ska kunna reklameras, måste skadorna ha noterats på din fraktsedel ifrån fraktbolaget i samband med kvittens. Be chaufför alt personal på lagret notera skadan och signera.

Vid alla transportskador, kontakta office@disinredning.se snarast. Bifoga i mail, tydliga bilder på skadan samt på eventuellt skadat emballage och uppge i mailet ditt ordernummer. För att vi ska kunna reklamera skadan gentemot vår transportör behöver vi anmäla transportskadan till denne inom 1-3 dagar. Då varan inte transporteras med Stadsbudskontoret, övergår ansvaret av varan till kunden. Varor måste därför ha synats innan de tas från lagret/butiken. Fraktskador kan inte anmälas vid egentransport.


Menu Up