KÖP & LEVERANSVILLKOR


LEVERANSVILLKOR

Leveransalternativ

Då slutbetalning är erlagd och varan finns på lagret ber vi kunden att hämta sina varor på vårt hämtlager alternativt boka en utkörning inom 2 veckor.
Innan varor hämtas/levereras skall de vara slutbetalda hos DIS.

Önskar man lagerhålla sina möbler en längre tid erbjuder vi lagerplats mot en avgift på 250 kr i veckan/m3.

1. FRAKT MED INBÄRNING 1 PERSON
Stockholms innerstad 900 SEK / Närförort 1 200 SEK

2. FRAKT MED INBÄRNING 2 PERSONER
Stockholms innerstad 1 450 SEK / Närförort 1 850 SEK

3. FÖR FRAKTER UTANFÖR DESSA OMRÅDEN
– kontakta DIS för prisuppgift

Vid frakt av ovanligt tunga varor kan en extra kostnad tillkomma.
Om ni inte har möjlighet att ta emot era varor inom ett par veckor, kan även en extra kostnad tillkomma för den lagerplats dina varor tar upp.
Ni meddelas om eventuella extra kostnader vid bokning av er frakt.
Vid utkörning bär Movator in, avemballerar och monterar era möbler.
De tar också med sig emballaget.

Vid frakt utanför Stockholm alt. utanför Sverige gäller normalt frakt till dörren, dvs inte montering och avemballering. Kontakta DIS för mer info.

4. HÄMTA SJÄLV PÅ DIS HÄMTLAGER:
MOVATOR AB – DIS

Så fort era varor finns klara för hämtning kontaktar vi er.

Avsyna era varor vid hämtning!
Skador som uppkommer efter hämtning kan inte reklameras.

HÄMTLAGRET
ADRESS & ÖPPETTIDER

MOVATOR AB
Skyttbrinksvägen 11, 147 39 Tumba
info@movator.se
+46 (0)733 581 910 eller +46 (0)733 581 931
Öppet vardagar 7.30 – 16.00

OBS! Ring minst 1 timme innan ni åker till lagret.
De vill på lagret hinna förbereda er hämtning.

Då era varor är slutbetalda meddelar DIS Movator om varorna skall hämtas eller levereras till kund. Vid frågor angående er utkörning/hämtning kontaktar ni därefter Movator.

Leveranstid (inom Sverige)

Lagervaror
– varor som vi har i lager för omedelbar leverans.
Leveransen sker vanligtvis inom 2 veckor.
Vid perioder då Movator har ovanligt många körningar kan det ta längre tid att få varorna utkörda. I så fall meddelas ni så fort vi behandlat er order.

Beställningsvaror
– varor som inte är lagervaror, räknas som beställningsvaror.
Alla leveranstider för beställningsvaror som anges är ungefärliga. Vi meddelar er om leveranstiden av någon anledning skulle bli längre än beräknad. Vi samarbetar med många internationella leverantörer där leveranstiden kan bli påverkad av väder, religiösa högtider och andra påverkande faktorer/omständigheter.
Om ni beställer flera varor med olika lång leveranstid väljer ni om ni vill ha alla varor skickade i samma sändning.

Om ni önskar delleverans, kontakta DIS, extra utkörningsavgift tillkommer.



VI FRAKTAR TILL HELA VÄRLDEN TILL SJÄLVKOSTNADSPRIS
Minsta köp 3 000 SEK

Dessa bestämmelser gäller vid försäljning för enskilt bruk. Följande bestämmelser anknyter till och kompletteras av konsumentköplagen (KKL SFS 1190:932).




KÖPVILLKOR

Varan tillhör DIS Inredning tills full betalning erhållits.
Ansvaret för varan övergår till kunden när den slutbetalats och utlämnats.

Ångerrätt

Vid köp av lagervaror gäller öppet köp och bytesrätt i 7 dagar mot uppvisande av kvitto. Varan ska vara i samma skick som när ni fick den i originalemballage. När ni utnyttjar ångerrätten står ni som kund för att frakta tillbaka varan dit den hämtades.
DIS är inte ansvariga för eventuella transportskador vid returförsändelse, skicka därför retur väl emballerat om varan måste skickas.

När det gäller beställningsvaror/ordervaror, beställd vara reserverad till er eller nedsatta varor gäller inte öppet köp/ångerrätt.

Vid order har ni rätt att häva ert köp inom 2 arbetsdagar efter att handpenning lagts och ni får då handpenningen tillbaka. Om ni skulle vilja häva ert köp senare förlorar ni er handpenning. Observera att erlagd handpenning inte kan föras över till annan vara.

Reklamationer

Kontakta DIS omgående på office@disinredning.se och bifoga tydliga bilder på den felaktiga varan samt uppge ert ordernummer.

Transportskador

VIKTIGT! Var noga med att kontrollera varorna för eventuella skador när ni tar emot leveransen, alt när ni hämtar er vara på vårt lager.
För att varor med synliga, yttre transportskador ska kunna reklameras, måste skadorna ha noterats på er fraktsedel från fraktbolaget i samband med kvittens. Be chaufför alt personal på lagret notera skadan och signera.

Vid alla transportskador, kontakta office@disinredning.se snarast.
Bifoga i mail, tydliga bilder på skadan samt på eventuellt skadat emballage och uppge i mailet ditt ordernummer.
För att vi ska kunna reklamera skadan gentemot vår transportör behöver vi anmäla transportskadan till denne inom 1-3 dagar.

Då varan inte transporteras med Movator, övergår ansvaret av varan till kunden. Varor måste därför ha synats innan de tas från lagret/butiken. Fraktskador kan inte anmälas vid egentransport.


INTEGRITETSPOLICY

Läs här om hur vi hanterar din integritet och personuppgifter.
Menu Up